tisdag 5 augusti 2014

Äntligen på väg......


....... trots en mer än stökig början!
Först visade det sig att mitt pass gick ut för 2 månader sedan!

Fick åka tidigt till Arlanda för att skaffa provisoriskt pass.
Ingen kunde upplysa mig om ungefärlig väntetid så vi åkte tidigt...
Väl där tog det 10 min inkl väntetid!

Då kom bakslag nr 2 - hade glömt mobilen i hallen hemma!!!!
Suck!
Som tur var hade Mikaela nyckel hem eftersom hon skulle bo
där och vakta katterna. Mikaelas mamma Karin kunde därför
ödsla en semesterdag åt att hämta mobilen och köra ut den till Arlanda!
Underbara Karin!
Den familjen tar verkligen hand om oss!!
Stefan har bredspacklat i stort sett hela huset och hjälpt
mig med massor av annat som släpkärra med tillhörande dragbil,
sågning på längden o tvären, utlåning av verktyg,
byggt en innervägg, bygg lite andra specialkonstruktioner,
monterat in tvättmaskinen o torktumlaren - bara som några exempel.....
Utan Stefan hade det här INTE gått vägen!!!
Karin har utan problem lånad ut sin man under den här
tiden trots att hon gärna hade velat ha lite saker fixade hemma.
Mikaela, deras dotter, passar vårt hus och våra katter när vi åker bort!
Och Karin får nu täcka upp när jag själv inte räcker till....

Tusen Tack familjen Wahlund!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar