söndag 27 juli 2014

Framsteg i trappan


Sågen fick jobba igen för att såga till listerna som skall sitta
i framkant på varje steg. Det var olika vinklar i alla kanter....
Tur att den är superlätt att ställa in.

Sen kom det stora problemet - listerna måste spikas fast....
Jag kan ju inte spika. Jag får någon motorisk störning så fort
jag får en hammare i min hand. Att träffa spikhuvudet verkar vara
helt omöjligt. En kollega sa, sätt dit tummen så ska du se att
du träffar. Förmodligen sant!
Kom på en annan lösning, lite fusk men ville inte
ta några risker. 
Först förborrade jag.....
sedan gjorde jag ett skydd mot mina missade slag...
ena sidan på en vinbox med ett hål i mitten. Toppen!
Kartongen dämpade förödelsen av alla missar!

Resultatet!! 
Alla lister fastspikade utan märken!


Grundmålning.
Vilken skillnad!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar