fredag 25 juli 2014

Hur svårt kan det vara??

Behöver en spaljé till mina underbara kaprifoler.
Hittade den perfekta solfjäderformade, 
halvmåneformade spaljén på K-Rauta.
Enligt hemsidan fanns det 7 st på varuhuset så
på lunchen åkte jag dit för att hämta hem dem.
Letade och letade. Hittade en mängd andra spaljéer men inte 
den jag ville ha. Den raka varianten fanns i flertal. 
Frågade och fick 3 personer som letade med mig.
I varuhuset, på lagret och lite överallt annars....
Fanns inte! 
Väl tillbaka på jobbet såg jag att man kunde beställa på nätet
och hämta i varuhuset. Topp! Någon dag senare hade de kommit.
Väl på varuutlämningen blev det trubbel igen. Inga spaljéer att finna.
Vi (inkl jag) yrade omkring länge bland varor, returer och div annat
utan att hitta något. Några samtal senare lyckades varuutlämnaren att hitta 
ordern och kom nöjt fram med den. En solfjäderformad, PLATT spaljé....
Blev så trött!
Lunchen över för länge sedan och inga spaljéer...
De skulle höra av sig om de kunde uppbringa de jag ville ha.
Har inget hört och mina kaprifoler ligger trötta utmed marken...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar