tisdag 1 juli 2014

Spika - att det ska vara så omöjligt


De flesta moment i renoveringsarbetet kan jag 
utföra med bra till väldigt bra resultat. 
Skruva, såga, foga, spackla (förvisso bara mindre ytor),
måla (riktigt bra), lägga golv (faktiskt också riktigt bra), 
kapa lister, riva ner tapeter, tapetsera osv.

Det är bara ett moment som känns helt OMÖJLIGT- spika!

Jag och hammaren kan tydligen inte samarbeta!
Hur jag än anstränger mig är det bara ett fåtal slag
som träffar spikhuvudet och av dessa är det endast 
något som får spiken att röra sig i rätt riktning. 
Alla andra slag rör den åt andra håll, men inte inåt.

Inte ens min nyinköpta hammare med topprecensioner
i alla tester kan rätta till min osannolika klumpighet. 



Jag har bra syn, mycket bra koordinationsförmåga.
Kanske det har med styrkan att göra???
Oavsett så ger jag upp. Kommer hädanefter
bara be om hjälp så fort en spik skall på plats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar